Båda parter är ense om att det är något fel på toupén, som kostade över 7 000 kronor. Men där upphör likheterna. Mannen menar att toupén började falla isär och att han då förstärkte den med ett lim. Till sist gick det inte längre och efter ungefär 15 månader reklamerade han toupén. Företaget i Norrköping däremot menar att han inte alls reklamerat den, utan bara ringt och rådfrågat om problemen som uppstått. Företaget menar att det inte längre går att reklamera den, då en toupé håller i ett år, sedan måste den bytas. Allmänna reklamationsnämnden menar att köparens krav på reklamation ska avslås. Nämnden hänvisar främst till att mannen själv försökt laga den, vilket gör det svårt att "bedöma det påstådda felet". Enligt konsumentköplagen är det köparen som måste kunna bevisa att det är fel på varan och att felet är ursprungligt, skriver Arn i sitt beslut. Detta går att alltså inte att bevisa nu. Arns beslut går inte att överklaga.